Fietsverlichtingsaktie

Fietsverlichting

Elke weggebruiker is weleens verschrikkelijk geschrokken.

Ziet hij opeens  een fietser zonder licht voor zich opdoemen en vaak nog in donkere kleding.

Dit kan tot levensgevaarlijke situaties leiden.

In deze komende donkere en hoogst waarschijnlijk ook natte maanden is het dus belangrijk dat de fietsverlichting aan staat en in orde is.

Veilig Verkeer Nederland afdeling Beverwijk/Heemskerk gaat daarom binnenkort een fietsverlichtingscontrole houden.

Deze controles worden zowel in Beverwijk als in Heemskerk gehouden en vinden plaats in de week van 29 november tot 3 december a.s.

Wij zullen dan tevens de mensen attenderen op een goede fietsverlichting, het kan namelijk van levensbelang zijn.

De regels voor fietsverlichting

Waar voldoet correcte verlichting aan? Mag je verlichting knipperen? goede voorbeeld fietslichtWaar kun je losse lampjes aan bevestigen?

Bekijk de regels